R-Rallicup palasi kaudella 2022 mukaan sarja järjestelyihin rallikisoissa
Kilpailijat olivat odottaneet sarjaan paluuta ja talvikausi aloitettiin Juankoskelta. Uuden kisapaikan järjestelyt saivat heti kiitosta kauden avauksesta.
Toinen talvikisa Keuruulla ajettiin erittäin vaikeissa olosuhteissa, koska lunta saatiin kisaviikolla enemmän kuin tarpeeksi. Sen myötä rallireitti osittain kapeni ja aiheutti selviytymistaistelun monelle kuljettajalle vaikka erikoiskokeet olivat aamuyön pimeinä tunteina aurattu.
Kolmas talvikisa ajettiin myös uusissa maisemissa Lievestuoreella. Mukana oli myös legendaarista Suomen MM-rallista tutun Ruuhimäen tiestöä. Kuljettajat tykkäsivät ja päättivät talvikauden hyvillä mielin.
Kesäkauden avaus meni niinkin myöhään kun heinäkuun puoliväliin. Takomoralli Saarijärvellä sai runsaan osallistujamäärän, olihan tovi (20-vuotta) vierähtänytkin kun siellä oli viimeksi rallia ajettu.
Elokuussa ajettiin jälleen Keuruulla, jossa kilpailu keskeytettiin ikävän tapaturman vuoksi. Onnettomuustutkinta on edelleen kesken (26.10.2022).
Kilpailukausi päättyi Tahko-ralliin, jossa nopea reitti jakoi mielipiteitä. Kuitenkin samaisella tiestöllä oli ajettu myös F-Cup rallisarjaa 10-vuotta sitten, joten ei ihan uutta reittiä ollut. Sarjan päätösjuhlat vietettiin kisan jälkeen ja kausi oli palautteen puolesta hyvin onnistunut.
Lähdemme kauteen 2023 luottavaisin mielin vaikka maailman ja Suomen taloustilanne näyttää synkältä. Koska syksyn 2022 aikana kilpailijamäärät on vähentynyt niin kevensimme kauden 2023 sarjaa viiden osakilpailun mittaiseksi, jotta kustannukset saadaan pienemmäksi kilpailijoille.